Макро-фінансова допомога
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна фіскальна служба України
- Державна податкова служба
- Державна митна служба
- Очищення влади державної митної служби
- Університет ДФС
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
- Бухгалтерський облік
- Аудиторська діяльність
- Боргова політика
- Фінансова політика
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Особливості залучення фінансування Міжнародних Фінансових Організацій
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
В рамках співробітництва між Україною та ЄС, сторонами у 2014 – 2017 роках було реалізовано три програми макрофінансової (кредитної) допомоги ЄС.
Програми було впроваджено згідно укладених у 2013, 2014 та 2015 роках та згодом ратифікованих Верховною Радою України Меморандумів про взаєморозуміння і Кредитних угод між Україною та ЄС.
За результатами виконання сторонами зазначених договорів, Україною було отримано:
- усі заплановані кошти в рамках МФД-І та МФД-ІІ: у сумі 1,360 млрд. євро у 2014 році та 250 млн. євро у 2015 році;
- перший та другий транші в рамках МФД-ІІІ: у сумі 1,2 млрд. євро у 2015 (600 млн. євро) та 2017 (600 млн. євро) роках;
Зазначені кошти зараховувались рахунок Казначейства в НБУ та згідно умов вказаних Меморандумів використовувались з метою зменшення зовнішнього фінансового тиску на Україну, поліпшення її платіжного балансу і забезпечення бюджетних потреб.
09.07.2018 набуло чинності законодавче рішення Європарламенту та Ради ЄС про надання Україні четвертої програми макрофінансової допомоги ЄС в обсязі 1 млрд. євро (МФД-4).
За результатами проведення консультацій, сторонами 14.09.2018 було підписано відповідний Меморандум про взаєморозуміння та Кредитну угоду між Україною та ЄС (щодо отримання Україною макрофінансової допомоги ЄС у сумі до 1 мільярда євро).
Закон України щодо ратифікації зазначених міжнародних договорів України було прийнято 08.11.2018, а 30.11.2018 він набрав чинності.
Метою надання допомоги є підтримання економічної стабілізації в Україні (шляхом забезпечення потреб України у зовнішньому фінансуванні у 2018 – 2019 роках через надання середньо- та довгострокових позик) та програми реформ.
Допомога в рамках нової програми виділяється у сумі до 1 млрд. євро 2-ма траншами, при цьому виділення обох траншів обумовлене необхідністю виконання пакету заходів, який міститься в узгодженому сторонами Меморандумі про взаєморозуміння.
Як це зазвичай практикується в рамках інструменту макрофінансової допомоги ЄС, виплати будуть обумовлені задовільними оцінками виконання програми МВФ.
Меморандумом про взаєморозуміння визначаються передумови виділення коштів, зокрема загальні умови – задовільне проведення заходів з реалізації домовленостей, досягнутих між Україною та МВФ, а також позитивні результати оцінки ЄС успіхів щодо проведення переліку узгоджених сторонами структурних реформ.
Перелік заходів щодо реалізації структурних реформ, передбачений Меморандумом складається із 6 умов для 1-го траншу і 12 – для 2-го, виконання яких є необхідним для отримання допомоги, зокрема у таких сферах:
- управління державними фінансами;
- належне урядування;
- боротьба з корупцією;
- секторальні реформи;
- державні підприємства;
- соціальна політика.
Кредитною Угодою визначаються технічні аспекти надання позикових коштів.
За результатами оцінки виконання Українською Стороною 6-ти умов першого траншу 30.11.2018 Європейська Комісією було ухвалено позитивне рішення про надання Україні кредитних коштів обсягом 500 млн євро.
11.12.2018 року Україна отримала перший транш четвертої програми макрофінансової допомоги ЄС номінальним обсягом 500 млн.євро (чиста сума рефінансування склала 510,854 млн.євро) у вигляді позики під відсоткову ставку 1,25% з кінцевим терміном погашенням у квітні 2033 року.