Виконання державного бюджету: січень 2020 року
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
В перший день лютого даємо вже першу оперативну інформацію з виконання показників січня.
Отже, за оперативними даними ДКСУ про виконання бюджету у січні, доходи загального фонду державного бюджету склали 42,6 млрд грн та були на 13,8 млрд грн меншими за розпис. Головною причиною недовиконання доходів стали суттєві зміни макроекономічних показників порівняно з прогнозом уряду, затвердженим у жовтні 2019 року. Це, зокрема, міцніший обмінний курс гривні (середній курс січня становив 24,1 грн/дол США, тоді як в бюджеті враховано середньорічний курс 27 грн/дол США), менший обсяг імпорту (на 2,5% р/р) та нижчі ціни на газ.
За оперативними даними, доходи загального фонду державного бюджету від податків та зборів (з врахуванням сум відшкодованого ПДВ), що адмініструє ДПС, були на 5,9 млрд грн нижчими за розпис через такі причини:
- Надходження від акцизу з вироблених в Україні товарів були на 2,2 млрд грн нижчими за розпис передусім через менше виробництво тютюнових виробів та реалізацією зі складів готової продукції, з якої вже було сплачено акциз.
- Надходження від рентних платежів були на 2,4 млрд грн нижчими за розпис. Це пояснюється зменшенням декларування податкових зобов’язань з рентної плати за природний газ у зв’язку зі зменшенням ціни на газ, а також невиконанням планового обсягу внутрішнього видобування газу.
- Недонадходження від ПДФО становило 0,24 млрд грн.
- Надходження від ПДВ з врахуванням відшкодування ПДВ були на 2,5 млрд грн нижчими за план через відшкодовано ПДВ у 18,0 млрд грн, що вище за середньомісячну суму відшкодування минулого року (12,7 млрд грн у 2019 році).
Доходи загального фонду державного бюджету від податків та зборів, які адмініструє ДМС, були на 7,9 млрд грн нижчими за розпис передусім через такі причини:
- Міцніший курс гривні порівняно із врахованим в державному бюджеті курсом (в бюджеті враховано середньорічний курс 27 грн/дол США, тоді як середній курс січня становив 24,1 грн/дол США).
- Зниження оподатковуваного імпорту за даними ДМС становило 2,5% р/р, при закладеному в бюджет приросту імпорту товарів на 11,3% зокрема через зменшення обсягів оподаткованого імпорту по 1 721 товарних підкатегоріях (що призвело до зменшення обсягів надходжень ПДВ від цих товарів на суму 3,7 млрд грн), у т.ч.:
- нафтопродуктів (бензинів, дизпалива) з 248,7 тис. тонн у січні 2019 року до 181,7 тис. тонн у січні 2020;
- вугілля кам’яного та коксівного з 1 419,2 тис. тонн у січні 2019 року до 957,5 тис. тонн у січні 2020 року;
- машини та обладнання товарної позиції «8430» з 3 348 тонн у січні 2019 року до 678 тонн у січні 2020 року;
- тканини з 8 488 тис.м2 у січні 2019 року до 3 045 тис.м2 у січні 2020 року – умовні недонадходження ПДВ та ввізного мита склали 92,2 млн грн.
- У січні 2020 року, у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року, спостерігалось зменшення цін на окремі групи товарів, що обумовлено зниженням світових цін на такі товари. Зокрема, за даними ДМС середня митна вартість окремих товарів знизилась в січні 2020 року порівняно із січнем 2019 роком:
- природнього газу з 324 дол/тис.м3 до 173 дол./тис.м3;
- бiтумiнозного вугiлля з 0,16 дол/кг до 0,09 дол./кг;
- поліестерів у первинних формах з 1,31 дол.А/кг до 1,01 дол./кг;
- фунгіцидів, гербіцидів, інстицидів, родентицидів з 21,8 дол./кг до 17,7 дол./кг;
- руди та концентратів марганцевих з 0,18 дол./кг до 0,13 дол./кг.
- За даними ДМС, також був відсутній оподатковуваний імпорт товарів по 598 товарних підкатегоріях, які у січні 2019 року забезпечили надходження ПДВ та ввізного мита на суму 476,4 млн грн.
Макроекономічна стабільність та ефективне управління державним боргом дозволили нам досягти успіху як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Україна рекордно знизила вартість запозичень на зовнішньому ринку, здійснивши успішний випуск Єврооблігацій на суму 1,25 млрд євро за ставкою 4,375% та зі строком погашення 10 років. Міністерство фінансів на аукціоні 28 січня 2020 року провело на внутрішньому ринку успішне розміщення державних облігацій з терміном обігу 7 років зі середньозваженою дохідністю 9,79% (востаннє цінні папери з аналогічним терміном обігу випускались більш ніж п’ять років тому за ставкою 15,5%). На цьому ж аукціоні було знижено дохідність і за іншими державними паперами: дохідність 3-місячних паперів склала 10,15% (зменшення на 58 бп), 1-річних – 9,91% (зменшення на 13 бп), 2-річних ОВДП – 9,86% (зменшення на 18 бп). Сукупні запозичення до загального фонду державного бюджету становили у січні 50,8 млрд грн (з яких на внутрішньому ринку 16,9 млрд грн). Погашення державного боргу в гривневому еквіваленті в січні становило 31,6 млрд грн.
У січні було профінансовано видатки відповідно до розпису на підставі відкритих асигнувань. В понеділок буде надано оперативну інформацію про виконання видатків за січень 2020 року.
Міністерством фінансів на підставі оперативних даних за січень буде ініційовано низку заходів відповідного реагування на об’єктивні чинники, які впливають на доходи та видатки державного бюджету для нівелювання негативного впливу поточних факторів протягом року.
Також триває робота головних розпорядників над порядками використання бюджетних коштів та ухваленням паспортів бюджетних програм та розпочато активну роботу над Бюджетною декларацією на 2021-2023 роки.