“Відновлення має початися зараз. Пріоритетами є захист енергосистеми та повернення українців додому”, – Сергій Марченко в інтерв’ю для LesEchos
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
В інтерв’ю для французького медіа LesEchos, Міністр фінансів України Сергій Марченко розповів про результати Лондонської конференції з питань відновлення України, нагальні потреби на відбудову у 2023 році та поточний стан економічної та фінансової системи країни.
Минулого тижня на Лондонській конференції країни-донори пообіцяли виділити 60 млрд євро на відновлення України. Ви задоволені таким результатом?
Так, це гарний результат. Але варто враховувати, що на даному етапі це лише зобов'язання. Реальна робота з залучення обіцяних коштів попереду. Це може зайняти певний час, а в деяких випадках навіть кілька років. Проблема в тому, що наші нагальні потреби величезні, за оцінками Світового банку, вони становлять понад 14 млрд доларів США.
Якими є найнагальніші потреби?
Одним із наших пріоритетів є відновлення енергетичної інфраструктури, яка стала мішенню російських атак, особливо на початку опалювального сезону минулого року. За нашими оцінками, для захисту енергетичних об'єктів від ракетних атак і безпілотників знадобиться 3,3 млрд доларів США. Ця потреба є надзвичайно нагальною, оскільки енергетика може знову стати мішенню рф, щойно настане зима.
Другий пріоритет - житло. Понад 100 000 житлових будинків були зруйновані і потребують відбудови або реставрації вартістю 1,9 млрд доларів США. Це важливо, зокрема, для того, щоб українські біженці змогли якомога скоріше повернутися додому. Ремонт лікарень, шкіл та інших освітніх закладів оцінюється у 2,3 млрд доларів США. 3,5 млрд доларів США нам потрібно на транспорт і логістику. Важливо вже зараз ремонтувати дороги і мости, розвивати комунікації з Європейським Союзом, адже це єдиний кордон, який у нас залишився.
Чи не зарано відбудовувати країну? Адже у вас все ще триває війна.
Окупована менша частина української території. Київ має приблизно таке ж населення, як і до війни: одні люди виїхали, а інші приїхали з окупованих регіонів. Водночас наша протиповітряна оборона стає сильнішою, тому ми маємо можливість захищатися краще. Відбудову треба починати вже зараз.
Як будуть розпоряджатися грошима від країн-донорів на відбудову?
Це питання буде координуватися Платформою донорів України, секретаріат якої знаходиться в Брюсселі, з представниками України, Європейського Союзу, США та інших країн, а також Світового банку, Європейського інвестиційного банку, МВФ та ОЕСР.
Довгострокові потреби у відновленні оцінюються у понад 400 млрд доларів, що вдвічі перевищує довоєнний ВВП України. Як ви зможете залучити такий обсяг коштів?
Неможливо залучити і використати таку велику суму одразу. До війни державні інвестиції в Україну становили максимум 8 млрд євро на рік. Навіть 14 млрд доларів США на короткострокові потреби - це величезна сума. Ми мусимо діяти поетапно, і плануємо долучати наших партнерів до управління проектами з відновлення.
Тобто Україна не зможе зробити все сама?
Ні, тому що наших можливостей, з точки зору кількості компаній і робочої сили, буде недостатньо. У будівельному секторі, наприклад, ми закликаємо наших союзників заохочувати їхні компанії приїжджати і працювати в Україні. Усі країни, які надавали Україні військову допомогу, зможуть взяти участь у відбудові.
Як ви переконаєте іноземні компанії інвестувати в воюючу країну?
Ми усвідомлюємо, що їм потрібні гарантії, зокрема страхування на випадок війни. Вони мають бути впевнені, що отримають компенсацію, наприклад, якщо ракета зруйнує їхній завод. Одне з агентств Світового банку забезпечує таке страхування. Деякі країни взяли на себе зобов'язання. Ми вже маємо результати у цьому напрямі і продовжуємо активно працювати й надалі.
Світовий банк занепокоєний ризиком того, що частина коштів для відбудови може бути втрачена через корупцію в Україні. Яка ваша відповідь на це?
Неможливо повністю викорінити корупцію на всіх рівнях, але ми можемо викорінити її принаймні на рівні центральних органів влади. За останні десять років правила укладання контрактів і закупівель були посилені, а процедури стали більш прозорими.
Було створено Національне антикорупційне бюро, також державні службовці повинні декларувати джерела всіх своїх доходів. Ми зараз в процесі проведення масштабної реформи судової системи в рамках нашої заявки на вступ до Європейського Союзу.
Як почувається українська економіка після падіння ВВП майже на 30% минулого року?
У першому кварталі 2023 року зростання ВВП досягло 2,4% порівняно з останнім кварталом 2022 року. Це хороший результат, враховуючи триваючу війну. На 2023 рік ми прогнозуємо зростання ВВП до 3%. Інфляція, яка перевищила 26% у 2022 році, зараз становить трохи більше 15% і незабаром, згідно з прогнозами, має впасти нижче цього рівня.
Чи нормалізувалася ситуація з податковими надходженнями?
Ситуація зараз стабільна, ми досягли цілей, які ставили перед собою. У 2023 році податкові надходження будуть щонайменше такими ж високими, як і в довоєнний період, але висока інфляція штучно завищує ці цифри. Наша економіка демонструє стійкість. Лише 10% наших компаній припинили свою діяльність з початку війни.
З іншого боку, ми контролюємо та оптимізуємо державні видатки, окрім військових, які зараз складають половину бюджету.