Інформація про стан внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у 2019 році
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
- Бухгалтерський облік
- Аудиторська діяльність
- Боргова політика
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Зразки складання схематичного зображення структури власності
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Інші сфери державної політики
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Міністерство фінансів України відповідно до Бюджетного кодексу України та Положення про Міністерство фінансів України забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері державного внутрішнього фінансового контролю, визначає організаційно-методологічні засади та дає оцінку функціонуванню систем внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту.
Згідно зі статтею 26 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів в особі їх керівників організовують внутрішній контроль і внутрішній аудит та забезпечують їх здійснення у своїх установах і на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління таких розпорядників бюджетних коштів.
Наказом Мінфіну від 31.07.2019 № 329 (зареєстрований в Мін’юсті 21.08.2019 за № 953/33924) передбачено формування узагальненої звітної інформації про результати діяльності підрозділів внутрішнього аудиту.
З метою реалізації зазначених норм Міністерством фінансів України проведено аналіз стану функціонування внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту в державних органах (міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, обласних та Київській міській держадміністраціях, інших головних розпорядників коштів держбюджету) у 2019 році. Результати такого аналізу засвідчили досягнутий прогрес у реформуванні системи державного внутрішнього фінансового контролю загалом та розвитку внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту.
Зокрема, з урахуванням основних засад щодо організації внутрішнього контролю в державних органах загалом формалізовано функціонування внутрішнього середовища, здійснюються заходи контролю, функціонує інформаційний та комунікаційний обмін, в ряді органів запроваджується діяльність з управління ризиками тощо.
Крім того, у 2019 році державними органами вжито низку заходів з удосконалення системи внутрішнього контролю, зокрема, затверджено внутрішні розпорядчі документи з питань організації та здійснення внутрішнього контролю та/або управління ризиками, створено відповідні робочі групи (комісії) з організації внутрішнього контролю та/або управління ризиками, затверджено відповідні плани заходів, розроблено або актуалізовано адміністративні регламенти, проведено навчальні заходи тощо. Заходи з удосконалення внутрішнього контролю заплановано також і на поточний рік.
Діяльність з внутрішнього аудиту на сьогодні запроваджено (зокрема, утворено відповідні підрозділи або введено відповідні посади) в усіх державних органах (які приступили до виконання своїх повноважень).
У 2019 році також відбулись позитивні зрушення та тенденції у здійсненні в державних органах діяльності з внутрішнього аудиту. Зокрема, вжито заходи для підвищення спроможності підрозділів внутрішнього аудиту та укомплектування посад внутрішніх аудиторів. Низкою державних органів враховано рекомендації Мінфіну та приведено організацію діяльності з внутрішнього аудиту у відповідність до встановлених вимог щодо незалежності підрозділів внутрішнього аудиту; в більшості органів підписано декларації внутрішнього аудиту та в окремих органах поступово запроваджується діяльність аудиторських комітетів.
Крім того, запроваджено стратегічне та операційне планування діяльності з внутрішнього аудиту, а також змінюються пріоритети під час проведення внутрішніх аудитів (від орієнтації на виявлення порушень до здійснення системного аналізу та оцінки ефективності, результативності та якості) та поступово збільшується частка внутрішніх аудитів щодо оцінки ефективності. Загалом державними органами впроваджуються також заходи із забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту тощо.
Поряд з цим залишається низка недоліків як у запровадженні комплексної системи внутрішнього контролю, так і у здійсненні діяльності з внутрішнього аудиту в державних органах.
Інформацію про стан функціонування державного внутрішнього фінансового контролю з відповідними пропозиціями направлено Кабінету Міністрів України.
Інформація про стан функціонування державного внутрішнього фінансового контролю