Сергій Марченко для FT: росія має бути відрізана від глобальної фінансової системи
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
В колонці для Financial Times Міністр фінансів України Сергій Марченко розповів про ризики, які створює росія для глобальної фінансової безпеки. А також про необхідність виключення країни з Міжнародної групи з протидії відмиванню брудних грошей (Financial Action Task Force - FATF), щоб протистояти цим загрозам:
Після закінчення холодної війни, держави створили системи глобального управління, щоб захистити ліберальні цінності, права людини, глобальну економіку, а також усунути загрозу ядерного знищення. Безсумнівним успіхом нового міжнародного порядку, заснованого на правилах, стало його охоплення, а саме залучення до нього країн пострадянського простору, у тому числі росії та інших країн з економікою, що швидко розвивається, таких як Китай та Індія.
Але подібні системи можуть повноцінно функціонувати лише тоді, коли учасники дотримуються правил. Агресивним вторгненням в Україну, токсичною підтримкою корупції та задокументованим фінансуванням тероризму путінська росія повністю висміює заснований на правилах міжнародний порядок, завдяки якому ми мали унікальний шанс жити певний період в мирі та економічному розвитку.
І все ж, росія продовжує бути частиною глобальної системи, яку вона намагається підірвати. Росія залишається в Раді Безпеки Організації Об'єднаних Націй та інших органах ООН. Рада Безпеки ООН була створена з конкретною метою запобігання війнам. Як росія може залишатися її членом після того, як розпочала агресивну війну проти України?
Міжнародна група з протидії відмиванню брудних грошей була створена країнами G7 для забезпечення глобальної фінансової безпеки. FATF встановлює стандарти та сприяє ефективному впровадженню правових, регуляторних та операційних заходів для обмеження трьох основних ризиків: відмивання грошей, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення. Сьогодні FATF налічує 37 країн-членів, зокрема росію, незважаючи на численні докази того, що країна не відповідає стандартам FATF за всіма трьома напрямами.
Цього місяця члени FATF зберуться в Парижі, щоб розглянути подальші заходи проти росії у символічну дату, рівно через рік після російського вторгнення в Україну. Безліч розслідувань довели причетність росії до відмивання грошей, ситуація з чим тільки погіршилась після запровадження широкомасштабних санкцій після повномасштабного вторгнення.
Росія надає підтримку або співпрацює з різними терористичними угрупованнями та державами, внесеними до чорних списків, зокрема з "Вагнером", "Талібаном", "Хезболою", режимом Асада, Північною Кореєю та Іраном. Було встановлено, що іранські дрони-камікадзе використовувалися для атак на українські цивільні об'єкти, що призвело до подальших санкцій США в листопаді 2022 року. Крім того, у березні 2022 року США запровадили санкції проти російських фізичних та юридичних осіб за дії, спрямовані на підтримку розповсюдження зброї масового знищення та балістичних програм Північної Кореї.
Росія несе відповідальність за злочинні кіберзагрози критичній інфраструктурі. Її війна проти України поглиблює глобальну енергетичну кризу і значно збільшує ціни на продукти харчування, завдаючи величезної шкоди всьому світу, а особливо країнам, що розвиваються. Росія не просто підриває глобальну економічну систему. Вона тримає нас усіх в заручниках. Нам потрібно протидіяти.
Ми закликаємо FATF виключити росію з організації та внести її до чорного списку. Це, мабуть, найефективніший інструмент для обмеження доступу терористів до світової економіки, оскільки він змушує всі держави застосовувати посилену належну перевірку до будь-яких транзакцій, пов'язаних з фінансовою системою юрисдикції, внесеної до чорного списку.
Санкції запроваджуються окремими юрисдикціями і виконуються їхніми суб'єктами. Зараз для росії залишається відкритою значна частина світової економіки, яка досі не запровадила санкції. Внесення до чорного списку FATF створить універсальний контроль і умови до посилення належної обачності. Будь-яка транзакція з російським фінансовим сектором буде переглянута і ретельно перевірена. Це значно підвищить вартість ведення бізнесу з росією і фактично позбавить путіна можливості фінансувати незаконну агресивну війну. І що важливо, це допоможе нам зміцнити глобальну фінансову систему в довгостроковій перспективі.
Європейський Союз, G7 та всі інші країни, віддані міжнародному порядку, заснованому на правилах, повинні вже зараз визнати ризики, які росія створює для стійкості світової фінансової системи. Також необхідно вжити заходів, щоб внести росію до списків "юрисдикцій з високим рівнем ризику" і створити відповідні ринкові рекомендації.
Занадто довго росії дозволяли підривати систему зсередини. Міжнародний порядок, заснований на правилах, може вижити лише за умови дотримання цих правил. У нас є потужні механізми для забезпечення дотримання. Настав час їх використати.