Мінфін обговорив з бізнесом проект Порядку встановлення відповідності принципу «витягнутої руки» операцій із сировинними товарами
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
23 вересня Міністерство фінансів за участю провідного експерта ОЕСР Томаса Балко провело партнерську зустріч із представниками бізнесу, присвячену обговоренню коментарів та пропозицій від експертного та бізнес середовища щодо проекту Порядку встановлення відповідності умов контрольованих операцій із сировинними товарами принципу «витягнутої руки». Участь у заході також взяли голова та представники Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, а також суддя Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду Наталія Блажівська.
«Трансфертне ціноутворення у операціях з сировинними товарами є однією з найбільш актуальних тем у сфері оподаткування. А особливо зараз, в гарячий період звітної кампанії, коли платники податків подають звіти про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Маю надію, що представлений Порядок буде тим інструментом, який активно використовуватиметься бізнесом, контролюючими органами та судами», — наголосила Світлана Воробей, заступник Міністра фінансів.
У свою чергу Данило Гетманцев, голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, відзначив, що імплементувавши кроки Плану BEPS у законодавство, Україна фактично почала нове життя в першу чергу для бізнесу та податкових органів. «Цей Порядок є сучасним. Сподіваюсь, що за результатами його обговорення він стане тим інструментом, який буде сприйматися бізнесом та активно використовуватись в роботі», – висловив свою думку Данило Гетманцев.
На важливості зазначеного документу для платників податків і податкових органів наголосили Паулюс Маяускас, ключовий міжнародний експерт з податкових питань проекту EU4PFM в Україні, Руслан Лазаренко, радник проекту GIZ в Україні, які надавали експертну підтримку при напрацюванні проекту.
Під час обговорення фахівці Міністерства фінансів, Державної податкової служби, Офісу підтримки реформ при Міністерстві фінансів, проекту EU4PFM розглянули запитання, що надійшли від представників бізнесу. В свою чергу, їх автори одержали можливість в режимі прямого спілкування одержати коментарі та пояснення щодо викладених у Порядку підходів. Зокрема, щодо застосування коригувань до котирувальних цін, визначення комерційної раціональності контрольованих операцій тощо.
За словами Томаса Балко, експерта ОЕСР, старшого радника групи з розвитку кадрів для боротьби з BEPS практиками, тема встановлення відповідності умов контрольованих операцій із сировинними товарами принципу «витягнутої руки» для України є вкрай важливою. На його погляд, запропоновані в Порядку правила розроблені збалансовано. Разом із тим він прокоментував декілька важливих аспектів впровадження цих правил, зокрема, зазначив наступне:
«Для того. щоб застосувати принцип «витягнутої руки» для визначення справедливої ринкової ціни необхідна прозорість і доступ до інформації, потрібна співпраця і розкриття інформації від членів групи компаній, до якої входить платник податків. Якщо є повний доступ до інформації та прозорість, в такому випадку можна застосувати принцип «витягнутої руки» правильно і повною мірою. Разом з тим, ця умова не завжди виконується. Тому правила, закріплені в проекті Порядку на основі рекомендацій ОЕСР, розроблені в тому числі і для таких випадків. Описаний в них підхід дозволяє визначити ціни в таких випадках на основі принципу «витягнутої руки» – Порядок пояснює як працювати з обмеженими джерелами інформації, доступними в Україні. З цієї точки зору, цей документ є керівництвом як для сумлінного платника податків, так і для податкової служби (в тому числі, якщо платники недобросовісні). Таке керівництво важливе для податкової служби, оскільки пояснює що робити в складних ситуаціях. Воно також буде корисним для суддів при розгляді податкових спорів. Більш глибоке вивчення того, як працює бізнес, із залученням експертів по конкретному виду сировини, поглиблення експертизи податкових органів допоможе далі розвивати ці правила в Україні», — пояснив він.
З огляду на сказане, Томас Балко наголосив на важливості розвитку практики застосування Кроку 11 Плану дій BEPS (в тому числі і для подальшого розвитку правил трансфертного ціноутворення з сировинними товарами). Впровадження цього кроку передбачає комплексний аналіз податкової та статистичної інформації для оцінки того, як дотримуються принципи Плану BEPS на практиці. «Необхідна постійна аналітика і аналіз ризиків, щоб зрозуміти в якому напрямку рухатися», – зазначив експерт.
Крім того, серед напрямків в рамках розвитку правил ТЦУ, на його погляд, Україні слід приділити увагу таким важливим темам як фінансові операції, операції з нематеріальними активами і застосування правил «витягнутої руки» в концепції постійних представництв (зокрема, як застосовувати цей принцип на основі діючих конвенцій про уникнення подвійного оподаткування).
Матеріали зустрічі
Запис обговорення доступний за посиланням
Структура сировинних товарів - презентація
Практика Верховного Суду - презентація