Юрій Драганчук: Дієві кредитно-фінансові механізми підтримки бізнесу та доступна іпотека – серед головних пріоритетів діяльності Мінфіну
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Єдиний портфель публічних інвестиційних проектів (перелік пріоритетних публічних інвестиційних проектів)
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
- Інші сфери державної політики
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
«Держпрограми «доступні кредити» – оцінка фінансового ринку» – виступив онлайн з такою доповіддю заступник Міністра фінансів з питань європейської інтеграції Юрій Драганчук на VII Legal Banking Forum.
У своєму виступі він висвітлив діяльність Мінфіну, спрямовану на спрощення доступу малого та середнього бізнесу до банківського кредитування, а також щодо доступної іпотеки.
«Одним з пріоритетних напрямів роботи Міністерства фінансів України є розробка та впровадження дієвих кредитно-фінансових механізмів підтримки бізнесу та полегшення доступу громадян до іпотечного кредитування.
Щодо кредитування мікро-, малого та середнього бізнесу – це, передусім, програма «Доступні кредити 5-7-9%», яка успішно впроваджується Урядом з лютого 2020 року.
Окрім того, за ініціативою Президента України у січні поточного року Мінфіном розроблено і схвалено Урядом програму «Доступна іпотека» під 7%, яка має запрацювати вже цієї весни», – зазначив Юрій Драганчук.
Важливо, що контроль за реалізацією та адміністрування обох держпрограм покладено на Фонд розвитку підприємництва із закладеним фінансуванням у 2021 році на суму 2 млрд грн.
Нагадаємо, що програма «Доступні кредити 5-7-9%» характеризуються державною фінансовою підтримкою суб’єктів підприємництва у формі компенсації відсотків за отриманими кредитами та надання гарантій Фонду.
«Програма «Доступні кредити 5-7-9%» – це посилення конкурентоспроможності українського мікро-, малого та середнього бізнесу шляхом спрощення доступу до фінансових кредитних ресурсів, що, у свою чергу, стимулює активність банківської системи у розрізі коротко- та середньострокового кредитування такого бізнесу», – підкреслив заступник Міністра фінансів з питань європейської інтеграції.
Також він розповів про додаткові кроки Мінфіну спільно з Фондом у рамках програми для підтримки бізнесу під час дії карантинних обмежень та подолання їх наслідків.
«Для підтримки бізнесу під час карантину в рамках програми «5-7-9%» додатково було знижено відсоткову ставку для позичальників, а також поширено дію програми на той бізнес, що вже має кредити. Це дозволило зменшити боргове навантаження на підприємців та розширили їх доступ до джерел поповнення обігових коштів
Окрім того, запроваджені нові антикризові продукти, серед яких: рефінансування отриманих кредитів та видача нових – на поповнення оборотних коштів на достатньо привабливих умовах», – розповів під час виступу Юрій Драганчук.
Він зазначив, що на початку поточного року було розширено коло учасників програми «Доступні кредити 5-7-9%»: відтепер за кредитом може звернутися і середній бізнес з розміром річного доходу у еквіваленті до 20 млн євро. Також додано новий інструмент у формі державних портфельних гарантій, що повинні служити додатковим забезпеченням активності банків у кредитуванні МСП.
«Станом на початок лютого поточного року у рамках реалізації програми «Доступні кредити 5-7-9%» Фондом розвитку підприємництва укладено угоди про співробітництво з 25 банками.
Кількість заявок на участь у програмі склала 64642 шт. на загальну суму 80,9 млрд грн, що на 1938 шт. (у сумі – 3,2 млрд) більше в порівнянні з попереднім періодом.
Тільки за останній тиждень підписано 200 кредитних договорів на суму 523,1 млн грн.
Загалом за весь період дії програми підписано 8630 кредитних договорів на загальну суму 20,2 млрд грн», – повідомив Юрій Драганчук.
Окрему увагу під час доповіді було приділено питанню здешевлення вартості іпотечних кредитів для громадян, що стало можливим завдяки нещодавно затвердженій постановою Уряду України програмі іпотечного кредитування, розробленої Мінфіном. Перш за все йшлося про передумови започаткованої у січні цього року програми «Доступна іпотека» під 7 %, про її основні маркери, перспективи участі банків тощо.
Мова йде про первинний та вторинний ринок житла, зокрема, індивідуальні будинки – об’єкти введені в експлуатацію після 2017 року.
«Ми переконані, програма «Доступна іпотека» під 7 % стане потужним імпульсом для пожвавлення ринку житлової іпотеки, який не користувався великою популярністю серед банків в останні роки.
Сподіваємось, що більшість банків, відчувши державну підтримку у процесі реалізації програми, відновлять або утворять нові власні продукти іпотечного кредитування з метою активної участі у новій програмі вже навесні поточного року», – акцентував Юрій Драганчук.
Ключовими умовами програми є наступні: максимальна сума іпотеки становитиме 2 млн грн. Кредит можна буде отримати строком до 20 років, із мінімальним першим внеском 15% вартості; нормативна площа – 50 кв. м загальної площі житла на одного громадянина чи сім’ю з двох осіб та 20 кв. м – на кожного наступного члена родини.
Скористатись новою програмою іпотечного кредитування «Доступна іпотека» під 7 % зможе широке коло громадян України.