Мінфін: У Звіті Єврокомісії відзначено значний прогрес України за переговорними розділами "Митний союз" та "Оподаткування"
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
30 жовтня Європейська Комісія оприлюднила Звіт в межах Пакета розширення Європейського Союзу 2024 року. Він містить оцінки Єврокомісії щодо прогресу, досягнутого країнами-кандидатами та потенційними кандидатами на вступ до ЄС. Зокрема, йдеться про прогрес України.
У рамках Пакета розширення ЄС представлено Звіт про річний стан підготовки та прогрес України щодо політичних та економічних критеріїв вступу до ЄС. Також він включає оцінку наближення національного законодавства до права ЄС відповідно до всіх переговорних розділів.
Цей Звіт є одним із документів, які формують порядок денний трансформацій України на шляху до членства в ЄС.
Міністерство фінансів України є відповідальним органом за чотири розділи: “Митний союз”, “Оподаткування”, “Фінансовий контроль” та “Фінансові й бюджетні положення”. А також є співвідповідальним за 8 розділами, у тому числі “Корпоративне право”, “Економічна і монетарна політика”, “Статистика”, та розділи, які відносяться до Верховенства права.
Митний та податковий напрями мають одні з найвищих оцінок серед усіх переговорних розділів.
У Звіті також відзначено “дуже суттєвий прогрес” України у впровадженні реформ у рамках Плану України для Ukraine Facility, макрофінансової допомоги від ЄС, Механізму розширеного фінансування МВФ. Виконання умов цих програм сприяє стійкості фінансової та економічної систем країни, а також залученню бюджетної підтримки від партнерів в умовах повномасштабної війни.
У Звіті використовується шкала оцінювання: початковий рівень підготовки, частковий рівень підготовки, середній рівень підготовки, високий рівень підготовки і дуже високий рівень підготовки. Для оцінки прогресу, досягнутого протягом звітного періоду, використовується наступна шкала: регрес, відсутність прогресу, обмежений прогрес, частковий прогрес, значний прогрес і дуже суттєвий прогрес.
Згідно зі Звітом, найбільший прогрес Україна демонструє у реалізації реформ за переговорними розділами Кластеру 3 “Конкурентоспроможність та інклюзивний ринок”. Зокрема, одним із переговорних розділів Кластеру, який демонструє суттєве покращення в порівнянні з минулорічним звітом, є “Оподаткування”.
Важливим є те, що жодна з оцінок Єврокомісії не містить даних про регрес України.
-
Митний союз
Митний напрям є одним із двох переговорних розділів (разом із розділом “Зовнішня, безпекова та оборонна політика”), які отримали найвищу оцінку в Звіті – “високий рівень підготовки” та “значний прогрес”. Крім цього, Україна також показала найвищий рівень прогресу за розділом “Митний союз” порівняно з іншим країнами - кандидатами на вступ в ЄС.
Єврокомісія позитивно оцінила внесення змін до Митного кодексу України з метою його подальшого узгодження з Митним кодексом ЄС. У квітні 2024 року успішно розпочалася експлуатація наступної версії електронної транзитної системи NCTS - фаза 5 (NCTS-P5). Україна досягла прогресу у впорядкуванні застосування митних спрощень. Станом на серпень 2024 року 54 економічні оператори отримали дозволи авторизованих економічних операторів (АЕО), на сьогодні кількість вже сягає 64. Також у лютому 2024 року було схвалено Довгостроковий національний стратегічний план цифрового розвитку, цифрової трансформації та цифровізації Держмитслужби.
-
Оподаткування
У сфері оподаткування Україна досягла “значного прогресу” та має “частковий рівень підготовки”.
Було внесено зміни до Податкового кодексу з метою подальшого приведення його у відповідність до законодавства ЄС. У Звіті зазначається, що положення українського законодавства про ПДВ в цілому відповідають праву ЄС. Акцизне оподаткування частково приведено у відповідність до законодавства ЄС. Триває робота над іншими напрямами, зокрема, у сфері прямого оподаткування.
Також у 2024 році успішно стартував перший автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки.
-
Фінансовий контроль
Україна перебуває на “початковому рівні підготовки” узгодження фінансового контролю з ЄС та має “обмежений прогрес” у сфері внутрішнього контролю та зовнішнього аудиту.
Єврокомісія пропонує рекомендації щодо необхідних заходів у цьому напрямі на наступний рік. Україна продовжує роботу над реформуванням внутрішнього контролю та зовнішнього аудиту відповідно до міжнародних стандартів. В цьому контексті слід зазначити, що в рамках підготовки до звіту не було враховано зміни в законодавство, які прийняті протягом останніх місяців, зокрема, в частині визначення Держаудитслужби службою координації боротьби з шахрайством (AFCOS).
-
Фінансові та бюджетні положення
Узгодження українського законодавства з ЄС за цим розділом знаходиться на “початковому рівні підготовки” та має “обмежений прогрес”.
У Звіті зазначається, що незважаючи на обмежений прогрес, Україна досягла прогресу в базових сферах політики, які опосередковано впливають на виконання цього розділу, зокрема, в напрямах “Митного союзу”, “Оподаткування”, “Фінансового контролю” та “Статистики”.
Зазначимо, що Звіт окреслює як досягнення, так і напрями, над посиленням яких потрібно зосередитись протягом 2025 року в межах євроінтеграційного руху. Мінфін України відданий процесу реформ та виконанню рекомендацій Європейської Комісії для повноцінного вступу до ЄС.