Мінфін: Залишки освітньої субвенції за попередні бюджетні періоди не мають накопичуватись на рахунках місцевих бюджетів
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
- Бухгалтерський облік
- Аудиторська діяльність
- Боргова політика
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Зразки складання схематичного зображення структури власності
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Інші сфери державної політики
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Основною причиною накопичення залишків освітньої субвенції на рахунках місцевих бюджетів є повільне прийняття рішень місцевими органами влади щодо використання коштів на потреби закладів освіти. Адже залишки освітньої субвенції на рахунках місцевих бюджетів постійно зростають.
«Основна мета запровадження формульного розрахунку освітньої субвенції ‒ надання якісної освіти за умов оптимальної мережі закладів. Тому наявність оптимальної мережі і, як наслідок, накопичення залишків освітньої субвенції для вирішення питань покращення матеріально-технічного стану шкіл є правильним рішенням і вітається. Але водночас наявність такого ресурсу може свідчити про здійснення штучної економії самими засновниками закладів освіти під час нарахування заробітної плати вчителям. Окрім того, ми бачимо повільне прийняття рішень місцевими органами влади щодо використання коштів на потреби закладів освіти та підвищення її якості», - повідомив Роман Єрмоличев.
Адже щорічно, починаючи з 2015 року, в державному бюджеті передбачаються кошти освітньої субвенції, що спрямовуються місцевим бюджетам на оплату праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
Органи місцевого самоврядування отримали можливість розпоряджатись коштами субвенції без обмежень і в наступних бюджетних періодах.
Поряд із запровадженням освітньої субвенції Уряд щорічно виділяє кошти з державного бюджету на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти, так звані «цільові кошти», які надходять громадам також у вигляді освітньої субвенції і залишаються на рахунках місцевих бюджетів.
У грошовому виразі обсяг залишків коштів освітньої субвенції має такий вигляд:
(млн грн)
|
01.01.2016 |
01.01.2017 |
01.01.2018 |
01.01.2019 |
01.01.2020 |
01.01.2021 |
Залишки освітньої субвенції |
2 169,5 |
2 368,5 |
4 095,9 |
4 069,0 |
5 256,8
|
5 322,7 |
у т. ч. «цільові» залишки (капітального характеру) |
1 000,0 |
1 150,9 |
900,0 |
641,0 |
1 901,2 |
899,9 |
Питома вага «цільових» залишків, % |
46 |
49 |
22 |
16 |
36 |
17 |
Дані, наведені в таблиці, свідчать про те, що у різні роки «цільові» залишки у загальному їх обсязі становили від 16 до майже 50 відсотків. Водночас останні чотири роки цей обсяг не перевищує третини загальної суми залишків освітньої субвенції.
У таблиці нижче можна ознайомитись із використання залишків коштів у 2021 році:
(млн грн)
|
01.01 |
01.02 |
01.03 |
01.04 |
01.05 |
01.06. |
01.07 |
Залишки освітньої субвенції |
5 322,7 |
6 978,7 |
6 185,4 |
5 995,4 |
5 750,0 |
6 938,1 |
6 826,9 |
Касові видатки за рахунок залишків освітньої субвенції |
|
12,5 |
97,5 |
273,3 |
459,1 |
708,2 |
991,8 |
«Мінфін завжди наголошує на тому, що залишки освітньої субвенції не мають накопичуватись на рахунках, а максимально оперативно й ефективно використовуватись протягом одного бюджетного періоду після їх утворення на покращення матеріально-технічної бази закладів освіти для забезпечення надання якісної загальної середньої освіти», - зазначив Роман Єрмоличев.
За даними Державної казначейської служби України, станом на 01.08.2021 залишків освітньої субвенції на рахунках місцевих бюджетів накопичилось 7,7 млрд гривень. Інформацію у розрізі місцевих бюджетів можна переглянути за посиланням