Сайт знаходиться в режимі тестової експлуатації

Мінфін ‒ за ефективний та справедливий розподіл державних коштів, зокрема передбачених на виплати заробітних плат, ‒ Роман Єрмоличев

Питання удосконалення системи управління та розподілу коштів перебуває у площині компетенції їх головного розпорядника. Від того, які критерії розподілу ресурсів використовує він, залежатиме в цілому функціонування системи та, зокрема, належна оплата праці працівників.

Зважаючи на те, що питання виплат заробітних плат досить чутливе, вкотре наголошую про ефективний та справедливий розподіл бюджетних коштів.

Про це повідомив заступник Міністра фінансів Роман Єрмоличев.

«На прикладі діяльності Державної судової адміністрації розглянемо наслідки прийнятих неефективних управлінських рішень. Аналіз наданої ДСА інформації свідчить про наявність суттєвих прогалин у розподілі у 2021 році ресурсу між судами, іншими органами й установами системи правосуддя, а їх ‒ 678», ‒ наголосив заступник Міністра фінансів.

Тому, за словами Романа Єрмоличева, виникає питання, чому, коли держава в межах можливостей державного бюджету забезпечує фінансування судової системи, одні працівники судів отримують «голі» ставки, а інші суттєві надбавки та премії.

«Нині Мінфін отримує сотні звернень від судів щодо недостатнього фінансового ресурсу на здійснення судами повноважень, зокрема про відсутність коштів на виплату заробітної плати. Ми бачимо, що в окремих судах виплати заробітної плати ледь сягають пару тис. грн, в інших 20-30 тис. грн, а дехто отримує 30-50 тис. гривень. Це неприпустимий факт. І тут ідеться не про виплати суддям, які отримують належну заробітну плату понад 100 тис. грн, а про працівників апаратів судів», ‒ повідомив заступник Міністра фінансів.

Отже, як бачимо, в одних місцевих судах середньомісячна заробітна плата працівників апаратів сягає розміру до 30 тис. грн, тоді як в інших місцевих судах не забезпечено навіть обов’язкових складників заробітної плати працівників (розмір середньомісячної заробітної плати становить до 5 – 6 тис. гривень).

«Водночас слід наголосити, що середньомісячну зарплату працівників апаратів усіх територіальних управлінь ДСА передбачено у розмірі від 23,8 до 30,6 тис. грн, працівників служби судової охорони – 21,5 тис. грн, в апараті ДСА – 44,7 тис. грн, Вищої кваліфікаційної комісії суддів – 60,1 тис. грн, Національної школи суддів України ‒ 54,1 тис. гривень», ‒ зазначив Роман Єрмоличев.

За його словами, питанню додаткового фінансування судової влади у 2021 році має передувати справедливий перерозподіл ДСА як головного розпорядника коштів наявного ресурсу між судами та установами в системі правосуддя, а також затвердження ДСА нормативів фінансового забезпечення судів та установ, що дасть можливість використовувати їх для планування обсягу видатків на судову владу з урахуванням прогнозних макропоказників розвитку економіки та фінансових можливостей бюджету.

«Отже, з метою справедливого та раціонального використання коштів державного бюджету, а також забезпечення всіх виплат вкотре наголошуємо, що вимоги до обʼєктивного розподілу коштів державного бюджету мають стосуватися не лише Мінфіну, а і всіх учасників бюджетного процесу», ‒повідомив Роман Єрмоличев.

Розподіл коштів наведено у таблиці