Колонка Першого заступника Міністра фінансів Дениса Улютіна для Сьогодні (14.01.2021)
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
- Бухгалтерський облік
- Аудиторська діяльність
- Боргова політика
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Зразки складання схематичного зображення структури власності
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Інші сфери державної політики
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Денис Улютін в колонці для сайту "Сьогодні" розповів про принципи роботи верифікації держвиплат, а також її значимість для платників податків.
Що таке верифікація держвиплат?
Вже майже рік в Україні діє Закон «Про верифікацію та моніторинг державних виплат», який має на меті підвищення адресності державних виплат, сприяння розбудові системи соціального забезпечення, а також забезпечення ефективного використання бюджетних коштів. Верифікація спрямована на те, щоб кінцевими отримувачами державних виплат були саме ті громадяни, які дійсно потребують допомоги.
Тож що таке процес верифікації держвиплат? По суті, це порівняння інформації, що подана громадянином та впливає на право та розмір тієї чи іншої виплати, з відповідною інформацією, що зберігається в державних реєстрах.
Згідно із Законом «Про верифікацію та моніторинг державних виплат» є три види верифікації:
- Поточна верифікація
- Ретроспективна верифікація
- Превентивна верифікація
Наразі основним видом є поточна. Вона використовується для перевірки даних громадян під час надання їм державних виплат: субсидій, пільг, пенсій, страхових виплат, виплат по безробіттю тощо. Утім, у цьому році починає діяти превентивна верифікація. Її суть полягає в онлайн перевірці даних громадян під час їх звернення за призначенням виплати. Стосовно реципієнта формується запит в інформаційно-аналітичній платформі на відповідність повідомленої ним інформації та в режимі реального часу отримується підтвердження або рекомендація щодо проведення додаткової перевірки тієї інформації, котра містить невідповідність.
Механізми верифікації
Для проведення верифікації використовується спеціально розроблена і впроваджена Мінфіном інформаційно-аналітична платформа верифікації, яка об'єднує в одному місці інформацію про реципієнта з багатьох джерел.
Архітектура такої платформи побудована на базі сучасних технологій і може забезпечити одночасну обробку 3,5 тис. запитів на перевірку інформації. Це дозволяє використовувати дане програмне забезпечення державними органами під час призначення виплати, при цьому суттєво економити час на прийняття відповідного рішення.
Маю відзначити, що процес верифікації однозначно має позитивний вплив. Якщо раніше як такого механізму для перевірки даних фактично не було, то наразі верифікація значно спрощує органам, що здійснюють державні виплати, приймати обґрунтовані та виважені рішення завдяки достовірній інформації й побудованому інформаційному обміну з державними установами.
Також хотів би підкреслити один важливий момент, який стосується перевірки персональних даних реципієнтів, що претендують або вже отримують держвиплати. Існує міф, що начебто під час перевірки реципієнту доведеться відкривати доступ до своїх банківських рахунків. Ні, це не так! Для перевірки інформації по більшості видів соціальних виплат ніякі відомості від банків не потрібні. Більшість необхідних даних міститься в різних державних реєстрах і не відноситься до банківської або комерційної таємниці. Додаткові відомості про наявність вкладів та інших накопичень у банках будуть потрібні лише при верифікації тих допомог, на призначення яких прямо впливає матеріальний стан домогосподарства (наприклад, субсидій та допомог малозабезпеченим сім’ям).
Таким чином, можна з впевненістю відзначити, що верифікація – це якісний інструмент для контролю соціальних виплат, робота якого з кожним роком вдосконалюється, стаючи зручнішою, оперативнішою та, найголовніше, точнішою. Інформаційно-аналітична платформа мінімізує людський фактор, видаючи усю необхідну інформацію про реципієнта, що міститься в автоматизованих інформаційних системах, реєстрах та базах даних. А це, у свою чергу, дозволяє відповідним органам приймати справедливі рішення щодо права та розміру допомоги від держави, на яку претендує той чи інший реципієнт.